На травневі свята ми підібрали для вас декілька цікавих тем для роздумів. Приємних вихідних!

Дощ на замовлення
Китайці розпочали будівництво мережі спеціальних камер у схилах Тибету, що мають збільшити кількість опадів в регіоні до 10 млрд кубометрів за рік. Камери працюють наступним чином: у них згорає паливо, яке виділяє в атмосферу частинки йодистого срібла. Частинки діють як конденсат для молекул води у повітрі. Що більше молекул води збирається навколо молекул йодиду, то важчими вони стають і, як наслідок, падають на землю у вигляді дощу. Вже встановили 500 таких камер. Проект може вирішити проблему нестачі води в Китаї, проте деякі вчені (серед них геолог Янош Паштор) побоюються, що такі камери відбиратимуть дощ в інших екосистем.
Джерелоhttps://goo.gl/BSHkb2

Вчені зареєстрували велике «зіткнення» 14 галактик
…яке відбулося близько 12 мільярдів років тому, так як об’єкти були помічені на межі видимого Всесвіту (частині Всесвіту, досяжній для астрономічних досліджень). Проводячи подібні дослідження, вчені «повертаються» назад у часі: галактики були у спостереженій конфігурації, коли Всесвіту було всього приблизно 1,4 мільярда років.
Це надзвичайне явище (зареєструвати зіткнення двох галактик вважається видатним досягненням!) виявили за допомогою South Pole Telescope. «Ми побачили спочатку дуже яскраве точкове джерело світла, – пояснив Тім Міллер, автор дослідження, опублікованого в журналі Nature. – Але ми не очікували відкрити щось настільки вражаюче».
Джерело: https://goo.gl/dLgsqL

Листи, надіслані через Gmail, тепер будуть самовидалятися
У вас є щось таємне, що потрібно надіслати електронною поштою, однак ви боїтеся, що через 10 років про це хтось дізнається? Ніхто не хоче опинитися на місці Гіларі Клінтон. Аби зарадити цьому, Google ввели нову функцію у Gmail: режим конфіденційності.
Тепер можна встановити термін «існування» повідомлення від 1 дня до 5 років і вимагати від одержувача вводити пароль, надісланий на телефон, для того, щоб він зміг прочитати листа. Повідомлення із конфіденційним режимом відкриється у спеціальному вікні, яке не дозволяє одержувачу пересилати, копіювати або друкувати повідомлення (хоча все ще можна зробити скріншот). Є можливість відмінити надсилання листа у будь-який час. Режим конфіденційності працюватиме навіть тоді, коли ви відправлятимете листи користувачами інших поштових сервісів.
Джерелоhttps://goo.gl/MN5XXr

На північному узбережжі Перу було знайдено місце найбільшого жертвопринесення дітей
Близько 550 років тому представники культури Чиму вбили й поховали близько 140 дітей та 200 лам. Дослідники припускають, що причиною ритуального масового вбивства став голод, спричинений постійними повенями, тож у такий спосіб народ Чиму вирішив урятувати свою спільноту. Науковці стверджують, що ця подія сталася приблизно у 1450-му – за 20 років до завоювання Чиму Інками.
Джерелоhttps://goo.gl/V5bXQx

Хочете щотижня отримувати новини науки на електронну скриньку? Підписуйтеся на розсилку Куншт!