Головна новина цього тижня: вихід нового випуску Куншт. Але в світі також відбулося багато цікавого.

Як NASA ракету друкували
NASA планує повернутися на Місяць на космічному апараті, створеному за допомогою 3D-принтера. У 2019 космічне агентство планує здійснити тестовий політ апарата “Оріон” навколо Місяця, а до 2023 року – пілотовану місію. Щоб здешевити вартість місії, інженери надрукували більше сотні 3D-деталей. Для цього компанія, яка співпрацює з NASA, створила новий тип пластику Antero 800NA, який здатний витримати екстремальні умови космосу.
Джерело: https://goo.gl/wWRCtM

Нові способи уникнення батьківства
Університет Північної Кароліни серйозно взявся за розробку чоловічих контрацептивів у вигляді таблеток. Професор, клітинний біолог Майкл О’Ренд створив “коктейль” під кодовою назвою EP055, який вважає ідеальним претендентом на чоловічий контрацептив. Як відомо, сьогодні чоловікам доступні лише два варіанти запобігання запліднення – презервативи та вазектомія, однак незабаром усе може змінитися. Речовину поки що тестують на мавпах, і результати дослідження надихають професора. Виявилося, що цей контрацептив блокує рухливість сперматозоїдів, не впливаючи на гормональний фон організму тварин. Окрім того, після припинення вживання функційність сперматозоїдів у макак повністю відновлюється.
Якщо все буде йти за планом, скоро чоловіки зможуть захищатися від небажаної вагітності своїх партнерок так само, як і самі жінки. Проте з однією разючою відмінністю: без впливу на гормони.
Джерело: https://goo.gl/mjp3eb

Фермент, що пожирає пластик
Пластик – це зло. Згідно зі статистикою ООН пластикове сміття щороку спричиняє смерть понад мільйона морських птахів і більше ста тисяч морських ссавців. Але вчені на шляху до вирішення цієї проблеми. У 2016 році в Японії поблизу заводу з виробництва поліетилентерефталату (або ПЕТ) знайшли бактерію Ideonella sakaiensis, яка здатна розщеплювати цю сполуку. Цього року дослідники Портсмутського університету, що в Англії, та Національної лабораторії відновлюваної енергії Міністерства енергетики США вивчали кристалічну структуру цього ферменту. Для перевірки гіпотези вони внесли мутації в активний центр білка, що мало «вимкнути» його активність, але натомість фермент запрацював на 20% ефективніше. Це дослідження також дає вченим надію на створення ще ефективніших ферментів у майбутньому.
До речі, ви теж можете допомогти зарадити пластиковій катастрофі, обмеживши використання пластику і сортуючи сміття!
Джерело: https://goo.gl/2anKES

Хочете щотижня отримувати новини науки на електронну скриньку? Підписуйтеся на розсилку Куншт!