Цього тижня новини сповнені серендипності! Вчені випадково відкрили, що дзьоби тупиків світяться, знайшли нові геогліфи в Перу та перший український науковий фільм, а ще зовсім невипадково відправляють космічний апарат до Сонця.

Дзьоби тупиків світяться
Британський орнітолог Джеймі Данінґ помітив, що дзьоб Тупика атлантичного світиться в ультрафіолеті як люмінесцентні палички. Вчений побачив це випадково: у його лабораторії інколи досліджують павуків, і деякі з них також світяться в ультрафіолеті, і Данінґ вирішив про всяк випадок посвітити й на тупика. Науковець зафіксував світіння на дзьобі мертвого тупика, тож попереду дослідження на живих птахах. Щоб захистити очі тупиків від ультрафіолетового світла, зараз учений розробляє спеціальні окуляри. Ультрафіолетове світіння дзьоба скоріш за все слугує сигналом, який допомагає морським птахам у статевому відборі.
Джерело: https://bit.ly/2GKHBBG

Космічний апарат до Сонця
31 липня цього року NASA відправить космічний апарат Parker Solar Probe до Сонця. Минулого тижня апарат відправили в один із центрів NASA у Флориді, де протягом наступних кількох місяців він проходитиме комплексне тестування.
Parker Solar Probe – це перша місія людства до Сонця. Апарат буде надавати нові дані про сонячну активність і допоможе прогнозувати основні космічні й погодні події, які впливають на життя на Землі. PSP підійде ближче до поверхні Сонця, ніж будь-який космічний апарат до цього – він наблизиться на відстань близько 6,2 мільйона кілометрів. Космічний апарат і прилади будуть захищені від нагрівання щитом із вуглецевих композитів завтовшки 11,43 см, який має витримувати температуру до 1377 градусів за Цельсієм.
Джерело: https://go.nasa.gov/2GLxGeV

Знайдено перший український науковий фільм
В архівах токійського Національного музею сучасного мистецтва знайшли фільм «Людина і мавпа», що вважався втраченим. Він був знятий 1930 року режисером Андрієм Вінницьким і з успіхом йшов у Японії у 30-х роках. «Людина і мавпа» – це перший український повнометражний науковий фільм, він ілюструє теорію Чарлза Дарвіна про походження видів. Копія кінострічки тепер зберігається в Національному центрі Олександра Довженка, і цього літа на фестивалі німого кіно «Німі Ночі» її планують показати публіці.
Джерело: https://bit.ly/2uWo7bD

Фотографія: COURTESY LUIS JAIME CASTILLO, PALPA NASCA PROJECT

Знайшли нові наземні малюнки в Перу
Археологи знайшли на півдні Перу понад 50 раніше невідомих масивних наземних малюнків – геогліфів.
Деякі з них відносять до культури Наска (200-700 рр. н.е.). Однак археологи підозрюють, що більшість цих геогліфів створені культурами Парака і Топара, які існували раніше – 500 р. до н.е. – 200 р. н.е.
Їх навряд би помітили, якби дослідники не використали дрони для картографування місцевості.
Луї Кастільйо, професор Папського Католицького Університету Перу та співавтор відкриття, виступав за використання методів аерофотознімання для каталогізації археологічних об’єктів. Це потрібно насамперед для протидії мародерству: У Перу мародери незаконно втручаються на об’єкти, захоплюють землі, а це фактично знищує культурну спадщину регіону. Іронічно, але саме так вчені виявили нові культурні релікти – захищаючи вже відомі.
Джерело: https://bit.ly/2GEmocd

Хочете щотижня отримувати новини науки на електронну скриньку? Підписуйтеся на розсилку Куншт!