Неймовірні речі відбуваються у світі: неконтрольовані супутники падають, учені виявляють нові органи, знаходять сліди загублених предків, а темна матерія вирішує погратися в схованки. Давайте розбиратися!

З небес на землю
Рештки китайської космічної станції «Тяньгун-1», які не згоріли в верхніх шарах атмосфери, впали над південною частиною Тихого океану (ймовірно на північний захід від Таїті). Це сталося в понеділок 2 квітня о 3:15 за київським часом. Космічну станцію шириною в 10 метрів і вагою 8,5 тонн Китай запустив у 2011. До станції здійснили три експедиції, зокрема на модулі побувала перша жінка-тайконавт Лю Ян. «Тяньгун-1» перевищив термін експлуатації на два роки й офіційно припинив своє функціонування у 2016. Через кілька місяців Китай втратив контроль над станцією. Серед неконтрольованих об‘єктів, які падали на Землю, «Тяньгун-1» посідає 50 місце. Європейська космічна агенція заявила, що ймовірність падіння решток на людей була в 10 мільйонів меншою за ймовірність потрапляння блискавки щороку в те саме місце.
Джерело: https://goo.gl/SgjRzj

Знайшли новий орган
27 березня у журналі Nature було опубліковане наукове дослідження гастроентеролога Девіда Кар-Лока з Вейл-Корнельського медичного дослідницького центру і патологоанатома Ніла Тейза з Нью-Йоркського університету про можливу нову знахідку – раніше не відомий людський орган. Вчені знайшли павутиноподібну підшкірну тканину, розташовану довкола травного тракту, сечового міхура, легень, артерій і всередині м’язів. Тканину попередньо назвали «інтерститиум» і припустили, що вона може виконувати функцію «шокового абсорбера». Тобто рідина, що міститься в тканині, «може діяти як провідник для клітинних сигналів або шкідливих молекул, відігравати певну роль у розвитку набряку (надмірне затримування рідини в тканинах) і навіть допомагати раковим клітинам поширюватися». Втім, перед тим, як знахідка поповнить список людських органів, інші вчені також мають провести ряд дослідів і підтвердити припущення Кар-Лока та Тейза
Джерело: https://goo.gl/UpgAVa

На узбережжі Канади знайшли відбитки людських ніг, яким 13 000 років
Як виявилося, ці відбитки можуть належати першим поселенцям Північної Америки. Дослідники з Інституту Хакай та Університету Вікторії у Канаді знайшли місця, де за часів останнього льодовикового періоду рівень моря був на два-три метри нижчим за той, що сьогодні.
Археологам вдалося ідентифікувати 29 відбитків, які належать двом дорослим людям та одній дитині. Протягом багатьох років у науковому світі існувала гіпотеза, що перші люди переходили на територію Америки по Берингії – сухопутному “мосту”, який з’єднував сучасну Аляску і Східний Сибір. Сьогодні тихоокеанське узбережжя Канади вкрите густими лісами, дістатися туди можна лише по воді, а це значно ускладнює будь-які археологічні дослідження. Знахідка сповнила вчених оптимізу – вони вірять, що зможуть відшукати на цій території більше доказів, які дозволять прояснити поки невідомі деталі заселення Північної Америки.
Джерело: https://goo.gl/CtXQ26

Куди поділася чорна матерія?
Нещодавно група астрономів виявила галактику, в якій майже відсутня темна матерія. З’ясувалося, що маса NGC 1052-DF2, як назвали відкриття, майже дорівнює масі зір, з яких вона складається. Дослідники зазначають, що галактика містить у 400 разів меншу кількість темної матерії, що не відповідає очікуваним показникам.
Дослідник Пітер ван Доккум з Єльського університету розповідає: «Я годину дивився лише на зображення Хаббла. Так рідко за останні роки досліджень можна сказати: “Я ніколи не бачив цього”».
Попри те, що утворення NGC 1052-DF2 поки не зрозуміле, ця галактика може допомогти вирішити астрономам загадку темної матерії. Деякі експерти стверджували, що, можливо, темна матерія не є реальною, а дивні рухи галактик можна пояснити тим, що закони гравітації працюють там по-іншому.
Джерела: https://goo.gl/LE37Arhttps://goo.gl/1YxcFu

Хочете щотижня отримувати новини науки на електронну скриньку? Підписуйтеся на розсилку Куншт!